Najviditeľnejšie bankové reklamy v roku 2016 mala VÚB banka
Termín:8. 2. 2017
Popis:K najúspešnejším kampaniam počas celého roka 2016 patrili kampane VÚB banky a Poštovej banky, ktoré ľudia najľahšie priradili ku značke, ale sa im aj najviac páčili. Najintenzívnejšie komunikovali v roku 2016 Slovenská sporiteľňa a Prima banka.

„Naša spoločnosť GfK ukončila desaťročnicu pravidelného sledovania efektivity televíznej reklamy bánk a ponuky ich produktov a služieb, ktoré realizujeme na mesačnej báze. Vďaka tomuto kontinuálnemu prieskumu GfK Banking ATS máme prehľad o reklamách, produktoch a pozícii značiek bánk na slovenskom trhu. Tieto jedinečné dáta sú k dispozícii každý mesiac ako voľnopredajná štúdia s týždenným reportingom, ktorý využíva moderný interaktívny online portál,“ hovorí Július Filo, Sector Leader Financial Services a Technology, GfK Slovakia.

 

V roku 2016 bolo nasadených spolu 63 reklamných kampaní od 13 bánk. V porovnaní s rokom 2015 však bola intenzita komunikácie nižšia o 13 percent. Najviac kampaní mala nasadených Slovenská sporiteľňa (8 kampaní), druhá bola VÚB banka so 7 reklamnými kampaňami. Najsilnejším kvartálom roku 2016 bol druhý s 25 odvysielanými reklamnými kampaňami.

 

Z mesiacov bol najintenzívnejší jún, keď bolo odvysielaných až 18 reklamných kampaní. Na televízne obrazovky prišli s novými komunikačnými konceptmi v uplynulom roku Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, ale aj Unicredit. K najúspešnejším kampaniam počas celého roka 2016 patrili kampane VÚB banky a Poštovej banky, ktoré boli najviditeľnejšie a dlhodobo dosahovali nadpriemerné a najlepšie výsledky v kľúčových meraných parametroch.

 

Najlepšou kampaňou roka, ktorá dosiahla v meraných parametroch až štyri TOP prvenstvá sa stala Lepšia splátka od Poštovej banky, bolo to v 2. kvartáli 2016. Najviditeľnejšiu kampaň roka s 20-percentnou spontánnou znalosťou dosiahla VÚB banka so svojím prvým nasadeným konceptom s rybkou v akváriu - Hypotékou s príspevkom.

 

Poštová banka si počas celého roka 2016 udržala najlepšie správne priradenie k značke, a to na úrovni nad 95 percent. Najvyššie priradenie ku značke dosiahla v 2. kvartáli 2016 s reklamou Lepšia splátka (moped) keď ju priradilo až 98 percent z tých, čo danú reklamu poznali.

 

O prieskume

 

Všetky uvedené informácie pochádzajú z kvantitatívneho reprezentatívneho prieskumu - GfK ATS® - Advertising Tracking System. Prieskum sa robil online dopytovaním na populácii SR vo veku 18-55 rokov v roku 2016.

Prosím čakajte