Najlepšie európske projekty internej komunikácie
Termín:5. 12. 2016
Popis:Ocenenia za svoje projekty získali aj dve slovenské spoločnosti, ktoré sa do finále súťaže prebojovali z národného kola AICO Grand Prix. V roku 2016 sa do európskeho kola súťaže kvalifikovalo 138 projektov zo 75 spoločností, z dvanástich krajín Európskej únie. Ocenenia si odniesli i dve spoločnosti zo Slovenska, za svoje projekty internej komunikácie.

SLOVNAFT sa so svojím firemným časopis PANORÁMA umiestnil v kategórii Najlepší interný časopis (CLASS 6 – Best Internal Newspaper) na treťom mieste vo veľkej konkurencii tejto tradičnej kategórie. Ocenenie osobne prevzali Tatiana Novotná a Lucia Bačkayová z oddelenia Externej & internej komunikácie. Druhým oceneným projektom zo Slovenska je podujatie SPORKA DAY od Slovenskej sporiteľne, ktorý obsadil tretie miesto v kategórii Najlepšie podujatie internej komunikácie (CLASS 14 – Best internal communication event). Cenu si v Lisabone osobne prevzali Štefan Frimmer a Jana Považanová z oddelenia komunikácie a sponzoringu.

 

„V porovnaní s kolegami zo západnej Európy, na Slovensku pracujeme s výrazne menšími rozpočtami a častokrát s personálne podvyživenými oddeleniami. Teší ma, že napriek tomu dokážeme produkovať mimoriadne kvalitné projekty európskej úrovne. Táto súťaž okrem kreativity vyžaduje od účastníkov aj schopnosť preukázať dopady, či pridanú hodnotu internej komunikácie,“ dopĺňa Martin Onofrej, prezident AICO a porotca FEIEA Grand Prix.

 

FEIEA Grand Prix je celoeurópska súťaž, ktorá oceňuje výnimočné projekty internej komunikácie a poskytuje organizáciam priležitosť posúdiť ich práce medzinárodnou porotou na základe vysokých štandardov a na základe pevne stanovených kritérií. Podujatie v roku 2016 zastrešila portugalská asociácia APCE, člen FEIEA. Inšpirovala sa románom Casino Royal od Iana Fleminga a slávnosť hostila v lisabonskom Casino Estoril.

 

„Asociácia FEIEA spája európskych interných komunikátorov prostredníctvom národných asociácií. Zastupuje profesionálov, ktorí komunikujú so zamestnancami firiem,“ uviedol Antonio Rapoula, prezident asociácie FEIEA.Výsledky európskeho kola FEIEA Grand Prix 2016:

 

CLASS 1 Najlepšia stratégia internej komunikácie (Best internal communication strategy)

 

1. miesto: Swiss Life Ltd.
Swiss Life '100 Clients Visits', Švajčiarsko

 

2. miesto: De Lijn
Strategic Project Performant Internal Communication, Belgicko

 

3. miesto: Zavarovalnica Triglav, d.d.
Internal communication through own (internal) medi, Slovinsko

 

CLASS 2 Najlepšia stratégia komunikácie zmien (Best change communication strategy)

 

1. miesto: NOS
N Factor, Portugalsko

 

2. miesto: KBC
DOCK! Always connected - A user adoption change strategy, Belgicko

 

3. miesto: Bosch Group

Compliance Dialog, Nemecko

 

CLASS 3 Najlepšia multinárodná komunikačná stratégia (Best multi-national communication strategy)

 

1. miesto: Enel spa
Road Safety Global Campaign, Taliansko

 

2. miesto: Deloitte Portugal
Making an impact that matters, Portugalsko

 

CLASS 4 Najlepšia interná mnohojazyková publikácia (Best multi-language publication – internal)

 

1. miesto: Evonik Industries AG by BISSINGER[+] and C3 Creative Code and Content Folio, Nemecko
2. miesto: Zavarovalnica Triglav, d.d.

Obzornik International, Slovinsko

 

3. miesto: Etex
Etex World, Belgicko

 

CLASS 5 Najlepší interný časopis (Best internal magazine)

1. miesto: The Barclaycard Internal Communications Team, Write the Talk and 44 Communications (for Barclaycard)
The Globe, Veľká Británia

 

2. miesto: Delhaize Belgium
Connect Magazine, Belgicko

 

3. miesto: Slovnaft
„PANORÁMA“ SLOVNAFT Group employees’ company magazine, Slovensko

 

CLASS 6 Najlepšie interné noviny (Best internal newspaper)
1. miesto: Airbus by C3 Creative Code and Content GmbH
Airbus OnAir, Nemecko

 

2. miesto: beetroot for Network Rail
The Shield, Veľká Británia

 

3. miesto: ŠKODA AUTO a.s.
ŠKODA Mobil, Česká republika

 

CLASS 7 Najlepšia fotografia (Best photograph)
1. miesto: Reporters for SNCB
Photo B&You 12 - Night Shift, Belgicko

 

2. miesto: Correios de Portugal S.A.
Sucess at the first atempt, Portugalsko

 

3. miesto: Deloitte Esain
Impact Day-Making and Impact that matters, Španielsko

 

3. miesto: Petrol d.d., Ljubljana
The wave of energy, Slovinsko

 

CLASS 8 Najlepšia titulná strana (Best front cover)
1. miesto: Zavarovalnica Triglav, d.d.
The art of handling stress (un)covered / Obzornik, February 2016, Slovinsko

 

2. miesto: Sequel Group for Clifford Chance
World, Veľká Británia

 

3. miesto: Tabaqueira
TABNEWS #55, Portugalsko

 

CLASS 9 Najlepšia kresba, ilustrácia a grafika (Best cartoon/illustration/ graphic image)
1. miesto: Bundesministerium der Verteidigung Redaktion der Bundeswehr by C3 Creative Code and Content
Y – Das Magazin der Bundeswehr (Illustration: 'Bonapartes Untergang', Nemecko

 

2. miesto: Zavarovalnica Triglav, d.d.
All different, All creative / Obzornik International, January 2016, Slovinsko

 

3. miesto: CTT - Correios de Portugal S.A.
CTT delivering Christmas, Portugalsko

 

CLASS 10 Najlepšia digitálna komunikácia (Best digital communication)
1. miesto: Sequel Group for Nationwide Building Society
Nationwide Live! , Veľká Británia

 

2. miesto: Reale Mutua
Fabbrica Futuro: spreading Reale Group strategic project through a social network, Taliansko

 

3. miesto: KBC
Tweet-het-mee: Stimulating team communication with an Enterprise Social Network, Belgicko

 

CLASS 11 Najlepší intranet (Best intranet)
1. miesto: Swisscom
Swisscom Intranet - Projekt Galactica, Švajčiarsko

 

2. miesto: Redes Energéticas Nacionais
REN intranet, Portugalsko

 

3. miesto: Bulgari Spa in partnership with Amicucci Formazione

MyBulgari: Sharepoint Corporate Intranet Portal, Taliansko

 

CLASS 12 Najlepšia audiovizuálna tvorba (Best audio-visual)
1. Miesto: PROOF for AkzoNobel

AkzoNobel - Our Code of Conduct, Holandsko

 

2. miesto: KBC
No Show: an audiovisual awareness campaign, Belgicko

 

3. miesto: BOBST
Celebrating the future - 125 years anniversary, Švajčiarsko

 

CLASS 13 Najlepšie využívanie sociálnych médií (Best use of social media)
bez ocenenia

 

CLASS 14 Najlepšie podujatie internej komunikácie (Best internal communication event)
1. KBC: Klant 2020@KBC
Tell me, I forget. Show me, I remember. Involve me, I buy. Belgicko

 

2. miesto: Enel spa
(IL)LEGAL Factor, Taliansko

 

3. miesto: Slovenská sporiteľňa
SPORKA DAY, Slovensko

Prosím čakajte