Gemius zavádza novú technológiu merania online reklamy, ktorá získala patent v USA
Termín:4. 11. 2016
Popis:Meranie online reklamy nebolo nikdy predtým používané a technológia práve získala patent v USA. Nový softvér už teraz používajú klienti spoločnosti v Poľsku, Rusku a na Ukrajine a tento mesiac boli navyše predložené aj dáta z nemeckého trhu.

Technológia umožňuje inzerentom okrem iného určiť, kto videl ich reklamu, dobu, počas ktorej ju užívateľ sledoval a zistiť, ktoré videá na sociálnych sieťach boli prehrávané po dlhšiu dobu. Pomáha teda určiť, do akej miery fungujú jednotlivé reklamné stratégie zadávateľov reklamy. Softvér tiež ukazuje technológie používané k realizácii reklamných kampaní, čo umožňuje odhad skutočného podielu na trhu internetovej reklamy.

 

"Vďaka plug-inu inštalovanému v prehliadačoch Firefox, Opera a Chrome môžeme rozpoznať reklamný obsah (vrátane grafiky a videa) na webových stránkach navštívených internetovými užívateľmi. Je to možné v prípade návštevy napríklad Facebooku či Googlu, ako aj prehrania reklamy zobrazenej pomocou technológie programmatic. Ako prvá spoločnosť na svete tak môžeme vidieť celý reklamný trh z pohľadu užívateľa. Ide o inováciu globálneho rozsahu, čoho najlepším dôkazom je skutočnosť, že náš softvér získal v Spojených štátoch status patent pending", hovorí Piotr Ejdys, CEO spoločnosti Gemius.

 

Teraz sa na väčšine trhov používajú dve metódy merania online reklamy a to umiestňovanie skriptov v reklamách a weboví roboti. Aj keď sú skripty veľmi presným zdrojom dát, neposkytujú celkový pohľad na trh, pretože nie všetci chcú svoje dáta zdieľať. Na druhej strane, weboví roboti nemerajú reklamu zobrazovanú na stránkach Googlu, sociálnych médiách alebo v technológii programmatic.

 

"Zameranie na užívateľa v procese plánovania a nákupu on-line reklamy by sa malo uplatňovať aj pri jej meraní. Funguje to napríklad pri televíznej reklame, kde sú panelové prieskumy tak spoľahlivé, že sú základom pre všetky hodnotenia kampaní. V posledných 20 rokoch pripomínal trh s on-line reklamou skôr "čiernu dieru", keď zadávatelia reklamy poznali svoje kampane a svoj segment trhu, ale nevedeli, čo sa deje, ani na trhu všeobecne, nieto u konkurencie. Náš softvér a metodika poskytujú príležitosť pre zavedenie nových štandardov na trhu a tiež transparentnosť, čo bude mať pozitívny vplyv na rozvoj celého on-line reklamného trhu,"vysvetľuje Marta Sulkiewicz z business developement department v spoločnosti Gemius.

Prosím čakajte