Je kongresová turistika na Slovensku Columbova žena?
Termín:30. 4. 2015
Popis:Všetci o nej hovoria a nikto ju nevidel.

tatry-resorts.jpg

Kongresový, konferenčný a incentívny turizmus (Meetings, Incentives, Conferencing, Exhibitions =
MICE) patrí k najvýnosnejším formám cestovného ruchu. Aké sú zahraničné trendy a
prečo je dnešný stav kongresovej turistiky na Slovensku veľká neznáma? Tatranské
hotely prichádzajú s kampaňou
EvenTUj!<http://tmrhotels.com/mitingy-eventuj-na-tych-spravnych-miestach-v-hoteloch-tmr/>
a zachraňujú jej česť.

Spojiť business s relaxom, zorganizovať konferenciu, školenie alebo teambuilding
chce nielen dobrý nápad, ale aj intenzívny kontakt a neustálu prácu s potencionálnym
klientom. Slovensko nepatrí medzi top 10 turistických destinácií, avšak slovenská
kongresová turistika žalostne zaostáva. Primárnou MICE destináciou je stále hlavné
mesto Bratislava, ktorému dáva prím aj Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR).
SACR sa zúčastňuje svetových veľtrhov a výstav, no ďalším regiónom Slovenska, ktoré
odzrkadľujú moderné trendy sa nedostáva miesta na výslní. Majú vôbec regióny
Slovenska čo ponúknuť? "MICE turistika vyžaduje dobrú infraštruktúru pretože väčšie
organizované skupiny sa k nám potrebujú dostať rýchlo, efektívne a ideálne z rôznych
kútov sveta. Letisko Poprad - Tatry otvorilo pred zimou novú leteckú linku Londýn -
Poprad, ktorá Tatrám odomkla brány do sveta. Dôležitým ukazovateľom je najmä stálosť
spojenia, destinačný marketing a práca orgánov cestovného ruchu. Práve Tatry ako
destinácia pre kongresovú a incentívnu turistiku, zodpovedajú najnovším trendom,
ktoré ukazujú, že cesty za obchodom sa opäť pohli a tento rok vycestuje do
zahraničia viac ľudí. V centre pozornosti obchodných cestujúcich ostáva wellness a
fitnes vybavenie, keďže viac ako 40% Američanov sa venuje športu, kým sú na cestách
a kvalita, či veľkosť hotelových wellness a fitness zariadení ovplyvňuje aj ich
výber ubytovania (pozn. podľa Frequent Business Traveler research report). Slovensko
je napriek kvalitným hotelom destináciou, ktorá je zatiaľ masovou zahraničnou
kongresovou turistikou nepobozkaná. Tatry poskytujú prostredie, ktoré už nekladie
dôraz na biznis účel, ale ponúka účastníkom priestor pre relax, kreatívu a prináša
možnosti sebarealizácie v inšpiratívnom prostredí. Zameranie hotelov s tradíciou na
wellness, fitness a šport dáva aj nášmu regiónu ďalšiu zelenú", uviedla Alena
Spišiaková, vedúca hotelového marketingu spoločnosti Tatry mountain resorts, a.s.
(TMR).

Cieľom je nielen prispôsobiť sa súčasným trendom, ale byť lídrom na slovenskom trhu.
Spoločnosť TMR je najväčším investorom v oblasti cestovného ruchu na Slovensku.
Rozvoj turizmu nespočíva len v budovaní infraštruktúry, ale i zlepšovaní kvality
služieb. "Tatranská hotelová sieť ponúka organizátorom unikátny benefit, ktorý
zrejme nenájdete ani v susednej Českej republike. K centrálnemu rezervačnému
oddeleniu TMR hotelov pribudlo aj centrálne eventové oddelenie, ktoré vybaví dopyt
na konferenciu, či podujatia na jednom mieste, pod jednou kontaktnou osobu a za
všetkých 10 TMR hotelov s viac ako 2500 lôžkami v rozmedzí až 80 km. Benefit ocenia
najmä organizátori zvyknutí zo zahraničia na rýchlu reakčnú dobu - odpoveď a ponuka
do 12 hodín s na mieru šitým programom. Proklientský servis je viacjazyčný a
odporučí nielen správny hotel, kongresovú sálu, ale aj voľno časovú aktivitu",
doplnila Spišiaková.

Nová eventová kampaň tatranských hotelov búra mýty o bežných konferenciách,
povinných teambuildingoch a nudných eventoch. Bližšie informácie na
TU<http://tmrhotels.com/mitingy-eventuj-na-tych-spravnych-miestach-v-hoteloch-tmr/>.

Prosím čakajte